2013. július 16., kedd

Textilek - második felvonás: Diadal a hálóban

Régen nem érdekeltek a textilek. Talán azért, mert keveset foglalkoztam velük, itthon pedig többynire méregdrága rendelendő anyagokra találtam és meghátráltam.

A ház tervezése során némi segítséggel is persze, de ráhangolódtam a dologra. Azért a mai napig nagy körültekintéssel közelítek a textilekhez, mert már tudom, hogy szinte minden ezen áll vagy bukik. Na jó, és egy sor más kiegszítőn is.

Előbb a kárpitokra, majd a függönyök anyagaira is kezdtem lassan rátalálni, de a háló bizonyult a mumusomnak. Hónapok óta vajúdok vele, beleszeretek valamibe, aztán legközelebb már nem annyira tetszik, még jobbat találok, de aztán mégsem... szóval azt hittem sose lelek rá az igazira.

Legutóbb azt gondoltam, hogy a szűrőn utolsókként fennmaradó klasszikus William Morris "epertolvaj" arts & crafts (!) minta vagy a Schumacher cég 'lótuszkertje' között dől majd el a verseny.

Schumacher - Lotus garden
William Morris - Strawberry thief
Még Morris vs. Schumacher szösszenet is készült

Nekem nem tetszik, ha egy függöny főszereplő akar lenni, ezért olyan anyagra vadásztam, ami a fal és a falkazetták szürkés-zöldes színeibe belesimul és megjelenik benne az ágy kárpitozásának sárgája és/vagy a fakeret barnája. A túl apró minta szerintem elvész vagy kaotikussá válik, a túl nagy minta pedig összenyomhatja a teret. Ezen kívül, mivel a hálóban a klasszikus jegyek ellenére az ágykeret natúrra csiszolt lenolajos felületén kívül tulajdonképpen minden új, szerettem volna valami régies és a már sokat emlegetett gyarmati motívumot ide. Ezek mentén történhetett, hogy ennek a Kravet textilnek a kopottas közel-keleti vagy talán indiai falfreskót sugalló mintáját nem bírtam kiverni a fejemből, így végül ő lett az igazi, megszerettem, megvettem.


Na meg azért, mert ennek a mintának a folytatásaként még inkább kívánkozik a hasonló hangulatú falfestés, amit a textil hiányában szintén oly régóta halogatok.

Addig is még ezt az ikatos-marokkói mintát választottam hozzá a
télen benti, nyáron teraszon tartózkodó fotelek kárpitjául. 

Így most már hamarosan indulhat Amerikából a textilszállítmány és én nagyon izgulok hogy milyenek lesznek, alig várom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése