2016. január 30., szombat

Ajtók helyett... ööö.., ajtók mondjuk? Ja, és itt egy gyerekszoba!

Néhány ajtót megszüntetünk a lakásban, legalábbis funkciójukban. De már az első ismerkedő vizitnél nem tudtam elvonatkoztatni attól, hogy milyen jól néznek ki a 35-45 cm vastag falakban az ajtónyílások belső borításai és a tokok.

Így például:

 

Fenti ajtó a leendő konyha felől nyílna a hálóba ha hagynánk, de a túloldalról eltűnő nyílás elülső adottságait megtartjuk. Lesz belőle iszonyú menő nyitott polcozott beugró - bárszekrény, vagy üveges vitrin a konyhában. Sőt, nagyon úgy tűnik: kap társakat is maga mellé.

Valahogy így:

 

Egy másik ajtót a nappali és az egyik gyerekszoba között szeretnék felszámolni. Viszont a nappaliba érkező fényeket és a térérzetet most eléggé felturbózza az általában nyitva tartott nyílászáró, a leendő gyerekszoba felől pedig szintén meggyőző mélységgel bír.

Egy hangszigetelő réteg beiktatásával tervezem az ajtót fixálni, üvegkazettái tükröt kapnának mindkét oldalon, így a nappali felé megmaradna a fényturbó hatás, a gyerekszoba felől pedig polcos beugróvá válna szintén.

 

Az ominózus gyerekszoba leendő lakója azzal nyerte el az első elkészült csemete-lak tervet, hogy neki voltak a leghatározottabb elképzelései saját igényeiről. Amúgy a gyerekek között valahogy  első pillanattól magától értetődő volt hogy melyik szoba kié lesz, ez is a sors keze, eleve szokatlan, hogy nem mennek ölre valamin amin meg kell osztozni. Én is szeretem mindegyik helyiséget, de a legmákosabb szerintem a középső leánygyerek, aki a verandából már az idők folyamán télikertté, majd szobává alakított ugyan északi, de mégis napfürdős hatású helyiségben lakozik majd.

Lányszoba 1.: a megfogalmazott igények: rózsaszín falak, dzsungel-tapéta, függőszék + szőrös szőnyeg.

Inspirációk:
Fáradt rózsaszín: 

 

 


Az én választásom hozzá: 
a'fáradt rózsaszín zölddel' ezer árnyalata 

 

 



Dzsungeles tapéták:

Miki Rose natural world coll.

Merian Palm by Timorous Beasties
Hermès' Équateur by Dedar
Hermès' Jardin d'osier by Dedar
Designers Guild Soft jardin exo'chic

Függőszék: pipa, a felújításával kapcsolatban van egy-két izgi ötletem. 


Olyat próbáltam létrehozni, ami a serdülni készülő gyermeknek 5-6 év múlva sem lesz gyermeteg vagy ciki (ha éppen nem akarnánk adott pillanatban ismét felújítani).

A tapéta helyett vagány divatillusztrációkra leltem, a táskákkal rohangáló dzsungelállatok szerintem még 14-16 évesen is okés tematika lesz, vagyis történetesen még én is elfogadnám!

Tudom, hogy azzal fenyegettem, hogy minden mással igen, de a látványtervekkel nem leszek maximalista, de teljesen kiment a fejemből, hogy még le sem töltöttem a tervező software idei frissítését, ami épp az új renderelő funkciót hypeolta. Szóval a textilekkel még csak játszadozva próbálgattam az új fotó realisztikus működést, hát íme gyerekszoba #1 a megszűnő ajtóból kialakított polcos beugróval és a többi igények kielégítésével kiegészülve. A zöld mennyezet is nagyon vagány lesz. 

Before: 



After: 







Most már a többi gyereklakot is szárnyaim alá veszem, de a konyhával kapcsolatban próbálok pár részlettel kapcsolatban dűlőre jutni. És a jövő héten végre birtokba kerülünk és elkezdődik a pár kisebb bontás-feltárás, nagyon izgi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése