2013. május 20., hétfő

Alakulunk: A gyarmati hangulatú olvasósarok

Mikor felmerült, hogy az egyik internetes lakberendezési magazin szeretné befotózni a házat, 1-2 hónapnyi türelem kérése után szembesültem a nyilvánvalóval: a kerten kívül még elég sok minden hiányzik.

A nappali beugrója mindig is heverészős- olvasó saroknak készült, azért stílusát és elrendezését tekintve 'papíron' több változáson ment át. És ez így van, végül egy-egy darab, amibe az ember menet közben beleszeret átírhatja az egész elgondolást. Így volt ez a végül feketére festett erdélyi lisztes szekrénnyel.

Egy szerencsés fordulat kapcsán családom férfitagjai megtáltosodtak és hajlandóak voltak ezt-azt feltenni a falra két hete hétvégén. Illetve véletlenül jutott eszembe a családi örökség egyik darabja: a 130+ éves szőnyeg. Be akartam csak próbálni, de ott is maradt.

Szerintem alakul valamiféle gyarmati hangulat, amit szerettem volna. Azért pár dolog még hiányzik: 1-2 burjánzóbb növény, egy bombasztikus egzotikus asztali lámpa, valami az egy még üres falra.
És pl. a mennyezeti lámpa, ami - nem ér megdöbbeni - egyre inkább fehér, olasz és '50-es évekböl való akar lenni az eklektika jegyében.


Nagyon szeretem a bambusz lerakót, ami nem tudni hogy
eredetileg készült-e így, vagy - ami valószínűbb - egy előző
tulajdonosa több helyen valamilyen módszerrel megégette. 

Az antik szőnyeg megerősítette: több, sok
szőnyeg kell még a nappali-étkezőbe.
Kezd teljesen átalakulni a hangulata. 

2 megjegyzés:

  1. Hihetetlenül jól néz ki. Tényleg visszaköszön a gyarmati stílus. És miután szeretem az eklektikus stílust, ezért nekem a lámpa is tetszene. Csak most tűnt fel a mennyezet. Van rajta valami minta, vagy csak úgy tűnik?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. SZia! Ne haragudj, most láttam csak, hogy írtál, nem is jártam egy ideje blog-közelben :(
      A mennyezeten meghagytuk látszónak az eredeti, szokatlan téglafödémet, itt egy fotó az eredeti állapotról, azóta persze kipótolták és impregnálták:

      http://villacelotti.blogspot.hu/2012/09/valtozatos-mennyezeteink.html
      És még itt:
      http://villacelotti.blogspot.hu/2012/12/keszen-vagyunk_3.html

      Törlés