2012. szeptember 24., hétfő

A festett bútorok nehéz műfaja


Aki látott már szépen festett bútort - vagy csak azt látott - el sem tudja képzelni, hogy el lehet szúrni.  Eddig kizárólag az egyik asztalosom volt képes szépet alkotni e tárgykörben, de mivel ő ugye nem festő, nehezen veszem rá az ilyesmire, ha épp nincs asztalosi teendő az adott darabbal. Így a házba szánt festendő bútorokat egy helyi festőre bíztam, aki hát részben félreértette, részben azért elfogadhatóan teljesítette a feladatot, de így sincs lejátszva még a dolog. 
Nehéz kérdés a színválasztás is, mert újabban a festők elfelejtettek manuálisan színt keverni. Nevezd meg a festékboltban a választott színt, kikeverik, aztán vagy olyan lesz mint a színkártyán, vagy nem. Nem is értem. 
Így aztán másodszor is le kell festeni a fedőfesték helyett lazúrba kevert, ráadásul kissé - hát... - hmm.. - harsánypirosra elmászott RAL színt a fürdőszoba komódon. 

Első körben ilyen lett ...
A pult nem kőlap lett, mert azzal riogattak, hogy az eredeti
szerkezetileg összetartó erővel bír és nem szabad levenni.
Így megnézzük hogy vizsgázik a parkettalakkal
kezelt festett fa felület. 
...színében valami ilyesmi lenne a cél
Az ágyaknál sem vált be a vastaglazúr, olyan mintha véletlenül valami hártya került volna rá, a fehér színhez mindenesetre nem sok köze van.  Újrakenni! 


Ha már festett bútoroknál tartunk, az egyik antiklerakatban sokáig szemeztem vele, félre is rakattam, végül túl drágának ítéltem a csodálatos kék saroktékát a lányok szobájába (utólag úgyis túl élénk lett volna színe). A stílusos sarokpolcok szűk kiínálatában elhatároztam, hogy valami teljesen egyedit kreálok kisebb ráfordítással. Az alábbi  tételeket sikerült beszereznem, amelyeket amúgy jelen valójukban sose vennék meg, de azt remélem, hogy egymás fölé helyezve és azonos púderes halványkékeszöldre festve legalább olyan hatásos lesz a kompozíció a kicsit bohémnek szánt térben, mint ihletadó rokonuk.  Remélem nem tévedek nagyot. 
A fotókhoz nézzük a költségvetést is: 

Antiklerakatos sarokvitrin: 80.000.- Ft
VS.

+
+
+

3 db sarokszekrény- és polc a vateráról: 13.000.-
Hozzá a festék:                                               4.500.-
Festő munkadíja:                                           3.000.-
Üvegezés (a ronda sárgát kicserélem):      2.500.-
Összesen:                                                       23.000.- 

Árban már nyertem! Ha ezt nézzük, és hogy még egyedi is lesz, szerintem megéri a ráfordított időt !

A lányszoba lábazatához és kiszemelt textiljéhez is passzolnak majd a fenti darabok

----------------------------------------------------------------------------- 


A házban nagyon nehéz fotózni, mert a festők miatt a nyílászárókon is fólia van - fekete!, így csak remélni tudom, hogy most péntekre majd, mire végeznek, már sokkal látványosabb lesz a fejlődés. 
Múlt héten egy rétegben lefestették a falakat. A nappali kékjét a lefóliázott ablakoktól képtelen voltam megítélni, bizonyos szögekből épp olyan volt mint szerettem volna, de a leárnyékolt részeken helyenként szolídan babakéknek hatott. Reméljük a legjobbakat. 


A ház urának szűrőjén is átment az előtér végül fatároló funkciót kapott és feketére festett beugrója, illetve ugyanitt a látszónak meghagyott, szintén feketére festett áthidaló gerenda.



Miután elmerengtem a robbantott üveg csipkeszerű mintázatán és egy szürke savmart változaton, a hétvégén végignézem kb. ezer darab zuhanyajtó fotót a világhálón, majd arra jutottam, hogy ha már szép burkolatunk van a zuhanyzóban és a mennyezetére is kerül valami geg, lehessen talán belátni inkább, marad a víztiszta biztonsági üveg. Illetve porcelán vagy fehér tejüveg ajtógombokat, antikolt profilokat vadászok hozzá az üveggyártó cég modern króm automatizmusaival szemben. 




És elkészült az ágyunk kárpitozása. Egyelőre csak fotót kaptam a kárpitostól, és valami nekem még nem stimmel, de nem tudom, hogy a valóstól a fotón kicsit elmászott szín-e az, vagy esetleg a gombozás nem kellene rá mégsem a modernizálás jegyében. Összességében azért büszke vagyok arra, hogy kitaláltam rá a fekete-fehér zsinórozást, szerintem jól áll neki. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése